dimecres, 1 d’octubre del 2008

SÓC UN TIA MARIA

Sí, dec confesar-ho: sóc una tia Maria, a més de talibà fester, i un divendres del passat mes de juny, en un “ensaio” de la meua filà, vaig coincidir amb una persona que feia temps no veia. Ell venia invitat per un altre membre de la filà. És un alcoià que treballa a València, en la Generalitat, en un càrrec important obtingut per oposició i, clar, açò fa que ni el PSOE al seu moment, ni el PP actualment, poguen fer res per traure’l. És un càrrec que li permet moure’s en els ambients on es couen les grans decissions. I em comptava i no acabava, i jo disfrutant com un boig de tia Maria que sóc.

Una delicia que el corfime que el PP valencià té en quarentena al d’ Alcoi per l’ assumpte de les baralles entre campsistes i zaplanistes; aquesta és la veritable raó de la falta d’inversions de la Generalitat a Alcoi. El PP podrà tornar a guanyar les pròximes eleccions a Alcoi però no amb la mateixa gent que hi ha ara. I aquests ho saben i ja estan buscant-se un lloc al sol. De tota manera també em va dir que hi ha alguna que altra regidora que ja ha canviat de jaqueta i s’ ha passat al vamp campsista, el guanyador.

Respecte a l’ hotel de la Font Roja com que aquest projecte és una aposta personal de Miguel Peralta, el mateix PP està esperant que fracasse l’ hotel per tal d’ enfonsar més a Peralta. I veig que té raó; escrivint estes ratlles m’ha assabente que la Diputació d’ Alacant vol fer-se càrrec de l’ obra. Clar, els zaplanistes en ajuda de Peralta. Per cert,quan van presentar el primer projecte d’ Hotel a la mateixa Font Roja feia una boira de collons, i ara que tornen a presentar l’ altre projecte també fa una boira de collons. Això vol dir que ni un ni altre projecte voran la llum. La Natura és sàvia. I d’unanimitat entre els files del PP local sobre la ideoneitat de l’ hotel, res de res.

Una gojada assabentar-me dels cotilleos que corren a València sobre Alcoi. Em diu que la vertadera persona forta a l’ Ajuntament és el secretari de l’ alcalde, el germà de Peralta. Al contrari del que jo pensava, Sedano no s’ ha tret de damunt l’ombra de Miguel Peralta.

I que dir sobre les televisons locals, Canal Mariola i la 7. Totalment controlades pel PP; qüestió que jo ja coneixia però que alegra vore que des de València s’opina el mateix. Ah, i no és que hi haja llistes negres: hi ha una llista de la gent que pot aparèixer. No cal dir que servidor no consta en dita llista. Un mèrit i orgull per a mi. He aconseguit estar mal vist als dos centres de poder d’ Alcoi: el casal de sant Jordi i l’Ajuntament.

I parlar de les topades entre la consellera Trini Miró i els responsables de la cultura municipal a Alcoi. Un vesament de satisfacció sentir dites xerrades. I sobre el premi a Carmina Nácher pels serveis prestats. Més gojada.

En definitiva, jo que pensava que ho savia tot he vist que a València estan molt ben assabentats de tot el que passa a la nostra ciutat. I no ho dic tot; la major part dels cotilleos els deixe per a les meues memòries.

Això sí, al pròxim “ensaio” el convide jo i que continue soltant-me cotilleos. Sí, sóc una tia Maria.

Ricard Bañó i Armiñana
ricardbanyo.blogspot.com